Xpeng are planificate mai multe produse noi pentru acest an. Unul dintre cele mai importante va fi Xpeng G6. Acest SUV electric de familie va fi pozitionat in inima pietei chineze. Si, bineinteles, va ajunge in curand si in Europa.
Desigur, Tesla Model Y este punctul de referinta pentru majoritatea SUV-urilor electrice, fie ele chinezesti sau nu. Dar in cazul lui Xpeng G6, comparatia este dura.
Dimensiunile sale de 4753 mm lungime, 1920 mm latime, 1650 mm si 2890 mm ampatament sunt aproape identice cu cele ale lui Model Y (4750 / 1921 / 1624 / 2890 mm, respectiv). Acest lucru spune multe despre tinta sa prioritara, la fel ca si stilul sau. In timp ce semnatura Xpeng este reprezentata de benzile luminoase fata (acum continue) si spate conice, curbura acoperisului si inclinarea hayonului aproape ca ar permite ca cele doua vehicule sa fie suprapuse.
Din punct de vedere tehnic, MIT confirma o versiune cu tractiune spate de 218 kW sau o versiune cu tractiune integrala de 358 kW (218 spate + 140 fata), ambele cu o viteza maxima de 202 km/h. In ceea ce priveste bateriile, desi stim ca vor fi folosite baterii LFP si NMC de la CALB, capacitatea ramane necunoscuta. Ar putea fi folosite bateriile de 800V 78kWh si 98kWh ale lui G9, cu incarcare rapida pana la 430kW. In orice caz, mosteneste sistemele de conducere semi-autonoma anuntate ca fiind compatibile cu nivelul L3, ilustrate de LIDAR-urile integrate in zonele laterale ale barei de protectie.
Xpeng G6 va avea un pret cuprins intre 200.000 si 250.000 RMB (27-34.000 euro). Acesta va fi unul dintre numeroasele produse noi asteptate la Salonul Auto de la Shanghai luna viitoare.
Pe drum pentru a cuceri Europa!
De la sfarsitul anului 2020, firma asiatica a decis sa cucereasca piata europeana. La inceput discret, deoarece a dorit sa intre in Europa prin Norvegia. O tara care, evident, nu a fost aleasa la intamplare. Norvegia este un adevarat “paradis” pentru mobilitatea electrica. In 2020, ponderea vehiculelor electrice de acolo reprezenta deja 54,3% din totalul vanzarilor. Iar regatul intentioneaza sa devina prima tara din lume care va interzice pur si simplu vanzarea de vehicule cu motoare cu combustie. Acest lucru este suficient pentru a starni invidia La fel ca si alti producatori chinezi, precum MG Motor, NIO sau Hongqi, care, inainte de Xpeng, au urmat aceeasi logica strategica si geografica.